Ben je vertrouwenspersoon van bijvoorbeeld je ouder, een andere familielid of een kennis? Dan kan je ouder/familielid/kennis je toestemming geven om hem bij te staan of het dossier te beheren. De patiënt moet hiervoor een éénmalige aanvraag indienen voor de koppeling van het dossier aan een vertrouwenspersoon. Op die manier kan de vertrouwenspersoon na de aanvraag als gemachtigde doorklikken naar het dossier via het zorgportaal mijn.azdelta.be.

De aanvraag gebeurt via het account van de ouder of kennis zelf, niet van de vertrouwenspersoon. Op deze manier kan AZ Delta dit beveiligd online en correct behandelen.

Hoe aanvragen?

Wens je een vertrouwenspersoon aan te duiden, log dan in op mijn.azdelta.be. Via het luik ‘administratie’ klik je op de knop ‘aanwijzing vertrouwenspersoon’. Vul de gevraagde gegevens in met een kopie van de voor- en achterkant van het e-ID van de vertrouwenspersoon.

Ga enkele werkdagen later terug naar het zorgportaal mijn.azdelta.be, tabblad administratie en je vindt een bericht dat de aanvraag is behandeld. Als dit niet geval is, stuur dan een mail naar zorgportaal@azdelta.be, wij helpen je graag verder.

Inloggen als vertrouwenspersoon

Na een goedgekeurde aanvraag kan je als vertrouwenspersoon inloggen via je eigen zorgportaal met je eID of itsme. Je kan op de beginpagina doorklikken naar het dossier van je ouder of kennis.

Een afspraak maken als vertrouwenspersoon

Als vertrouwenspersoon moet je steeds doorklikken naar het account van je ouder/ kennis om een afspraak te maken op naam van je ouder, familie of kennis.

Laatst aangepast: